A Nyugis Együttműködések projektben, melyet az UNICEF Regionális Ukrán Menekültprogram Magyarországi Irodájával partnerségben valósítunk meg, számos tanári workshopra is sor kerül. A tanárokat érő stresszel, a gyerekek feszültségének oldásával, az integrációval és az Ukrajnából menekült gyerekek helyzetével is foglalkozunk.

Gyakran előfordul, hogy a beszélgetés elején elhangzik valami olyasmi, hogy „nálunk ilyen dolgok nem működnek” – aztán ahogy tovább beszélgetünk, sorra jönnek elő mégis a jó példák és a zseniális ötletek.

Az egyik kedvenc, bevált módszerünk, hogy néhány konkrét karaktert hozunk példának, és arra keresünk közösen megoldást, hogy őket hogyan tudnánk jobban bevonni az iskolai tevékenységekbe. Az ötletelés során aztán gyorsan előkerülnek a valódi esetek is:

  • Van olyan kisgyerek az osztályban, aki irtózik a szerepléstől? Miért ne énekelhetne másokkal együtt három vagy négy fős kis csapatban, ahol „elbújhat”?
  • Corvinákat írunk-rajzolunk, mert éppen a középkorról tanulunk. Ha valakinek a gyerekek közül nem a magyar az anyanyelve, miért ne írhatna a kódexbe a saját nyelvén?

Nem kell hatalmas innovációkban gondolkodni: néha egészen apró dolgok biztosítják, hogy az iskola mint munkahely és mint az a közeg, ahol a gyerekek a legtöbb idejüket töltik, befogadó, nyugodt hely legyen.

 

A Nyugis Együttműködések projekt az UNICEF Regionális Ukrán Menekültprogram Magyarországi Irodájával partnerségben valósul meg.